Javna ustanova GIMNAZIJA OBALA Sarajevo 

                   Titula najdemokratičnije škole u Bosni i Hercegovini u kategoriji srednjih škola za 2015/2016. godinu!                               

Viagra Super Active Viagra Generisk Cialis Gel Generisk Levitra cialis pris Kamagra Gel Viagra Soft kamagra oral jelly cialis generisk viagra online viagra online Generisk Viagra Cialis Online Kvinnor Cialis Generisk Cialis Kvinnor Viagra Cialis Super Active Cialis soft viagra apoteket Kamagra Cialis Soft Viagra sverige Kamagra Online

Participacija u troškovima školovanja

Ministar za obrazovanje, nauku i mlade je donio INSTRUKCIJU kojom se definiše visina participacije u troškovima školovanja za učenike srednjih škola kao javnih ustanova na području Kantona Sarajevo.
Instrukcija je dostupna na adresi --> LINK.

Pravila škole i preporuka nekoliko bitnih članova Pravila

 Važeća Pravila škole --> LINK (nova, pripremljena, Pravila škole treba da odobri Ministarstvo za obazovanje, nauku i mlade)

Preporučujemo...

Iz PRAVILA Javne ustanove GIMNAZIJA OBALA Sarajevo


Član 143. (Pravdanje izostanaka)
(1)   Za izostajanje sa  nastave roditelj ili staratelj učenika dužan je dostaviti opravdanje
(2)   Ako roditelj odnosno staratelj učenika ne dostave odgovarajuće opravdanje u roku od osam dana od dana izostajanja, a najkasnije do kraja tekuće sedmice (za pravdanje časova iz prethodne sedmice), takvi izostanci se smatraju neopravdanim, osim u slučaju dužeg bolovanja o kojem je informisan razrednik, a koje se dokazuje  na osnovu ispričnice nadležne zdravstvene ustanove. 

Član 144. (Načini pravdanja izostanaka)
(1)   Izostanci sa nastave pravdaju se pismenim ljekarskim uvjerenjem kada je u pitanju bolest koja traje duže od tri dana ukupno u jednom polugodištu, kada je u pitanju određena društvena obaveza, pravdanje se vrši predočenjem poziva.
(2)   Usmeno pravdanje roditelja se vrši kada je u pitanju neki privatni opravdani izostanak ili neki drugi razlog samo do tri dana uzastopno.
(3)   Izostanke pravda razrednik, a ukoliko su ovakva pravdanja učestala razrednik može da traži dodatna uvjerenja ili da pravdanje ne prihvati. 

Član 145. (Nadležnosti razrednika, direktora i Nastavničkog vijeća u pravdanju izostanaka) 
Izostanak do tri dana odobrava razrednik, do sedam dana direktor, a više od sedam dana Nastavničko vijeće škole, cijeneći opravdanost razloga za odsustovanje sa nastave i blagovremenost najave (pismeni zahtjev dostavljen na protokol). 

Član 70. (Učenici sa specijalnim statusom)
(1)  Redovni učenici Škole mogu imati  specijalan status.
(2)  Redovni učenici Škole  koji su proglašeni perspektivnim i vrhunskim sportistima, izuzetnim umjetničkim talentima i nadarenim učenicima s vrhunskim rezultatima  na kantonalnom, federalnom, državnom ili međunarodnom takmičenju u Školi mogu imati i specijalni status.
(3)  Specijalni status iz stava (1) ovog člana dodjeljuje se učenicima Škole na osnovu odluke Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo kojom je učenik proglašen perspektivnim ili vrhunskim sportistom, odnosno odluke Ministarstva obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo  kojom je učenik Škole  proglašen izuzetnim talentom i nadarenim učenikom, u skladu sa ostvarenim rezultatima.
(4)  Specijalni status učenika  iz ovog člana na početku svake školske godine,  na zahtjev učenika/ njegovog roditelja-staratelja kojim je dokazano ispunjenje uvjeta za stjecanje ovog statusa, svojom odlukom potvrđuje  Nastavničko vijeće.
(5)  Na osnovu odluke iz prethodnog stava ovog člana  Škola će učenicima sa specijalnim statusom, na njihov obrazloženi zahtjev dostavljen zajedno sa pratećom dokumentacijom (poziv na takmičenje, potvrda o učešću na takmičenju i dr.)  odobriti dugoročno ili kratkoročno odsustvovanje s nastave radi pripremanja i učešća na takmičenjima (za svaki događaj poseban zahtjev).
(6)  Učenicima  koji su u skladu sa odredbama Zakona i ovih Pravila  stekli  specijalni status, Škola će dati mogućnost da posebno organizovanim praćenjem nastave i ocjenjivanjem, odnosno organiziranjem instruktivno-konsultativne nastave i polaganja predmetnih ispita u toku školske godine,  završe odgovarajući razred.

Roditelji i njihovi tinejđeri

Tinejdžerima nije lako u današnje vrijeme jer se moraju nositi sa pritiscima okoline, očekivanjima roditelja i raznim odbijanjima. Zato je prirodno da se odjećaju zbunjeno i nezadovoljno. Stručnjaci smatraju da zbog svega toga tinejdžeri nemaju dovoljno samopouzdanja što kod mnogih izaziva depresiju i dovode do asocijalizacije. U tom slučaju roditelji treba da pruže snažnu podršku svom djetetu. Oni trebaju da prepoznaju prve simptome koji bi mogli da peđu u veći problem:
- Loše ocjene u školi, gubitak koncentracije, zaboravnost
- Udaljavanje od roditelja, prijatelja i aktivnosti kojima se nekad bavio
- Osjeća se tužno i beznadežno
- Ispoljava bijes, agresiju, neodlučnost, nemir, burno reaguje na kritiku
- Promjene u navikama ishrane i spavanja
- Problem sa autoritetom
Važno je da roditelji prepoznaju prve simptome i da pomognu tinejdžeru da vrati samopouzdanje. Roditelji trebaju da djetetu stave do znanja da uvijek treba prvo njima da se obrati za pomoć i da mu pomognu da se suoči sa svojim strahovima koji će na taj način uočiti da oni nisu toliko ni veliki ni strašni koliko su mu izgledali. Ako se suoči sa onim što ga muči, pobijediće ih i bolje će se osjećati.
Roditelji, pomozite djetetu da zaboravi ranije neuspjehe. Dozvolite mu da nagradi sam sebe kada postigne nešto dobro. Samopomoć je najbolja pomoć. Neka nauči da se oslanja i na samog sebe. Pokažite bezuslovnu ljubav prema djetetu. To je nešto na čemu ćete morati konstantno da radite. Sve što je potrebno, jeste malo drugačiji pristup ...
Pružite im podršku i budite uvijek na raspolaganju svom djetetu. Ako vam se obrati sa nekim problemom, pomozite mu da prihvati taj problem i da ga riješi. Kada god ste u prilici, istaknite njegove vrline, pozitivne strane i cijenite svaki njegov uspjeh ili dostignuće. Sasvim je u redu i da vršite mali pritisak ili da obećate nagradu kako biste ga podstakli da ispunjava obaveze. Ali budite oprezni, jer previše pritiska ili popuštanja može dovesti do buntovništva.
izvor: http://porodicnidoktor.com


 

Većinu roditelja je strah djetetovog ulaska u pubertet

Većina roditelja, priznali to ili ne, reagira sa strahom na ulazak djeteta u pubertet. Sjetimo se samo svojih tinejdžerskih godina - čudim se kako su naši roditelji uopće preživjeli naše ispade, bijes, ludovanje hormona i stavove. Činilo se kao da su naši roditelji preko noći došli od toga da znaju sve na to da ništa ne znaju, od razumijevanja naših snova i nadanja do toga da uopće ne znaju tko smo i što želimo od života. Prisjećajući se toga, znamo da odgajanje tinejdžera nije jednostavno i ne možemo ni zamisliti kako ćemo preživjeti to iskušenje.
Bilo bi puno lakše odgajati tinejedžere kad bi imali odgovore na sva pitanja i detaljne upute kako to učiniti. Nema sumnje da želimo najbolje svojoj djeci, ali što činiti kad izgubimo staloženost i uvučemo se u još jednu svađu oko prijatelja, odjeće ili auta? Ima li uopće nade da još koji puta svi zajedno odemo na ugodan obiteljski odmor? Kako znati da li je naš tinejdžer melankoličan ili pati od depresivnog poremećaja? Ako se radi o depresiji, što treba učiniti da mu pomognemo?
Iako možemo dočekati tinejdžerske godine našeg djeteta prestravljeni, istina je da odgoj tinejdžera može biti jako zahvalan. Evo četiri savjeta kako prebroditi te tinejdžerske godine:
1. Prepoznajte svoj utjecaj
Iako bi naši tinejdžeri prije propali u zemlju nego to priznali, još uvijek imamo veliki utjecaj na njih. Možda vam se ne čini da vas slušaju, ali oni to čine. Tijekom stresnih perioda kada smo dovedeni u iskušenje, da li zagristi mamac i izreći svoje ultimatume ili se uvući u svađu, bitno je zapamtiti da smo im još uvijek uzor. Što češće se uzdignemo iznad tih svađa, više koristi će tinejdžeri imati.
2. Olabavite spone
Teško je prihvatiti to da je svrha tinejdžerskih godina odvajanje i diferencijacija od roditelja. Kad naši tinejdžeri počnu razvijati vlastiti ukus i mišljenje, a osobito kad traže da se odnosimo prema njima kao “prema odraslima”, teško je pronaći pravu ravnotežu između zadržavanja kontrole i dozvoljavanja toga da njeguju vlastitu individualnost. Naše je pravo i dužnost postaviti pravila i standarde, ali ne možemo ih postaviti arbitrarno. Ako naši tinejdžeri dokažu da im možemo vjerovati, moramo im dati prostora za rast.
3. Budite oprezni
Ako vaše dijete još nije u tim godinama, teško je zamisliti da je odgoj tinejdžera teži od odgoja malog djeteta, no to jest tako. Možda smo im dali više slobode, no to ne znači da ih trebamo skroz pustiti. Svi tinejdžeri imaju tajne, a naš je zadatak pobrinuti se da te tinejdžerske tajne nisu potencijalno opasne za njih ili druge. To ne znači da morate kopati po njihovim stvarima (povjerenje treba djelovati obostrano), no to znači da budete upleteni u njihov život i svjesni njihovih aktivnosti i prijatelja.
4. Slušajte ušima i srcem
Tinejdžeri su poznati po svojoj nekomunikativnosti, zato je slušanje vrlo bitno. To znači da morate slušati onda kada govore, ali i kada ne govore. Tišina vam mnogo toga može reći, zato je bitno da naučite interpretirati različite vrste tišine. Također trebate naučiti slušati pitajući ih. To ne znači da trebate obasuti tinejdžera sa pitanjima, već da ih pitate za mišljenje i iskreno saslušate što imaju za reći – bez osude ili ispravljanja. Svi tinejdžeri traže podršku, i iako većina prolazi kroz razdoblja u kojima osjećaju da nemaju podršku svojih vršnjaka, mi im možemo popuniti praznine.
Nema sumnje da je odgoj tinejdžera vrlo izazovan. A stvarnost je da možda i nećete vidjeti koristi od vašeg truda nekoliko godina. No kad posvetite vrijeme i razvijete vještine učinkovitog odgajanja svoga tinejdžera, osjetit ćete zadovoljstvo, sada i u budućnosti.
Tekst preuzet s portala Žena.hr


 

Znanje se množi dijeljenjem!

Tko želi nešto naučiti, naći će način; 
tko ne želi, naći će izliku. (Pablo Picasso)

Učenje bez razmišljanja je prazno, 
razmišljanje bez učenja je opasno. (Lao Tse)

Korijeni učenja su gorki, 
ali plodovi su slatki. (Aristotel)
Kad poučavamo druge, 
učimo i sami. (Seneka)