DSD PROGRAM
Intezivno učenje njemačkog jezika – Njemačka jezička diploma (DSD)
10 razloga zašto učiti njemački jezik!
Njemački je najrasprostranjeniji maternji jezik u Evropi i jedan od tri radna jezika Europske unije.
- Njemački nije ništa teži za učenje od ostalih svjetskih jezika.
- Njemački je jezik Goethea, Nietzschea i Kafke. Također su i Mozart, Bach, Beethoven, Freud i Einstein govorili njemački.
- Njemački je drugi po redu najzastupljeniji jezik nauke.
- 18 % svih svjetskih izdanja se obljavljuje na njemačkom jeziku.
- Ko govori i razumije njemački, lakše i bolje se upoznaje sa kulturom i pospješuje svoje šanse na tržištu rada.
- Većina svetskih firmi ima svoje sjedište u Njemačkoj.
- Njemačka je najveći svjetski izvoznik.
- U puno zemalja dolazi najviše turista upravo iz Njemačke.
- Na njemačkom govornom području nalazi se većina visokoškolskih ustanova i naučno-istraživačkih institucija u Evropi. Evropski programi razmjene poput DAAD-a, Erasmusa i sl. otvorit će Vam vrata tim ustanovama.
Šta je DSD program?
DSD program (Deutsches Sprachdiplom) je poseban program za intezivno učenje njemačkog jezika tokom srednjoškolskog obrazovanja (od I do IV razreda).
Ko može da pohađa nastavu po DSD programu (Deutsches Sprachdiplom)?Svi učenici koji su se upisali u prvi razred u našoj školi, a u osnovnoj školi ostvarili dobre rezultate iz njemačkog jezika i koji su motivisani za učenje.
Njemački jezik u Gimnaziji Obala
U našoj školi se od 2005. godine, uz redovni nastavni plan i program, učenicima nudi i poseban program za učenje njemačkog jezika. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je sa Centralom Savezne Republike Njemačke za školstvo u inostranstvu (ZfA) potpisalo Protokol o saradnji kojim se nastavlja realizacija programa “Intezivno učenje njemačkog jezika – Njemačka jezička diploma (DSD)”, s ciljem podizanja kvaliteta nastave njemačkog jezika u našoj školi.
Od 2008. godine naša škola je i članica inicijative „Škole: partneri budućnosti“ (PASCH) koju je pokrenuo Ministar vanjskih poslova Savezne Republike Njemačke Frank-Walter Steinmeier, čime je nastava njemačkog jezika u našojškoli dodatno unaprijeđena. Cilj ove inicijative je povezivanje ukupno 1500 škola širom svijeta u kojima njemački jezik ima važnu ulogu. Više informacija o PASCH-inicijativi se može naći na zvaničnim stranicama PASCH-net.
Na PASCH-net stranicama je i prikaz partnerskih škola iz cijelog svijeta, pa i iz Bosne i Hercegovine. Lista škola partnera iz BiH, a i informacije o našoj školi mogu se vidjeti aktivirajući –> LINK.
Realizacija nastave
Kao prvi strani jezik učenici izučavaju onaj jezik koji su imali, kao prvi, u osnovnoj školi. Njemački, po DSD programu, se uči kao drugi strani jezik ali sa dodatnim brojem časova. Broj časova njemačkog jezika u svakom razredu je za 2 časa veći od ukupno predviđenog broja časova po redovnom nastavnom planu i programu. U trećem i četvrtom razredu učenici se opredjeljuju za jezički smjer i broj časova se shodno tome povećava na ukupno 6 časova sedmično.
Nastava se, u našoj školi, realizuje u dva kabineta opremljena sa najnovijom tehnologijom, te uključuje rad na različitim projektima, razmjene učenika, učešće na takmičenjima i slično.
Realizacija broja časova po DSD programu:
Razred | Sedmična realizacija časova | Godišnja realizacija časova |
1. razred | 2+2 časa | 140 |
2. razred | 2+2 časa | 140 |
3. razred | 4+2 časa | 180 |
4. razred | 4+2 časa | 150 |
Provjera i primjena znanja?
Osnovni cilj izvođenja ove vrste nastave je sticanje znanja za polaganje DSD II ispita, ispita znanja njemačkog jezika Konferencije ministara kulture Savezne Republike Njemačke (KMK – Kultusministerkonferenz) za učenike u inostranstvu. Učenici koji polože ispit i dobiju njemačku jezičku diplomu II stepena, mogu se bez dodatnih potvrda o poznavanju jezika upisati na studij na nekom od njemačkih univerziteta, zaposliti se u njemačkim firmama u BiH ili u zemljama njemačkog govornog područja. Diploma također nudi prednost kod prijava za studijske stipendije u Njemačkoj.
DSD ispit
DSD ispit testira četiri jezičke vještine: slušanje, čitanje, pisanje i govor. Učenici po završetku četvrtog razreda treba da dostignu B2/C1 nivo Zajedničkog evropskog okvira za strane jezike (ZEROJ) u svim vještinama.
Znanja i kompetencije B2/C1 nivoa:
B2
Učenik može dati jasne, detaljne opise na niz tema vezanih za svoja interesovanja. Može izraziti mišljenje na određenu temu. Može razumjeti većinu vijesti i programa na TV-u i većinu filmova na standardnom dijalektu. Može koristiti jezik sa dozom rječitosti i spontanosti koji omogućuju kontakt s izvornim govornikom. Može sudjelovati u diskusijama o poznatim temama, iznoseći svoje stavove.
C1
Učenik može uspješno i precizno može formulisati i prenijeti svoje ideje i mišljenje drugim govornicima. Jasno i detaljno može opisati i predstaviti složene teme. Možeš razumjeti specijalizirane članke čak i kad nisu vezani za lična interesovanja. Može se razgovijetno i spontano izraziti bez dugog traženja izraza. Jezik možeš koristiti uspješno za društvene i profesionalne svrhe. Bez mnogo muke može razumjeti TV programe i filmove.
Ispit se sastoji iz dva osnovna dijela, pismenog i usmenog.
PISMENI DIO ISPITA:
I Čitanje i razumjevanje – trajanje: 75 min. + 10 min. prenos rezultata na list za odgovore
II Slušanje i razumjevanje – trajanje: 40 min. + 10 min. za prenos rezultata na list za odgovore
III Pismena komunikacija – trajanje: 120 min.
USMENI DIO ISPITA:
IV Usmena komunikacija – trajanje: 20 min. preprema + 20 min. Ispit
Link za Primjere ispita